Czy zauważyłeś w ostatnim czasie nagły spadek zysków w firmie i brak zainteresowania ze strony swoich klientów? Możliwe, że masz do czynienia z nieuczciwymi rywalami. Jakie metody najczęściej stosują takie osoby?
- Kradzież oznaczeń przedsiębiorstwa na przykład loga, kolorystyki i nazwy strony internetowej,
- naruszanie tajemnicy przedsiębiorstwa,
- kopiowanie gotowego produktu, naśladownictwo produktów,
- rozpowszechnianie niezgodnych z prawdą informacji o firmie,
- nieuczciwe wpływanie na kontrahentów lub klientów firmy,
- stalking, nieuczciwe działania w stosunku do firmy konkurencyjnej,
- wprowadzające w błąd oznaczenia geograficzne towarów i usług,
- nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy,
- utrudnianie dostępu do rynku,
- stosowanie zakazanej reklamy,
- prowadzenie sprzedaży premiowej.
Takie nieczyste zagrania mogą spowodować duże straty finansowe, utratę zaufania klientów, na które pracowaliśmy przez wiele lat. Trzeba działać szybko, ponieważ z czasem ratowanie i odzyskiwanie utraconej pozycji rynkowej może stać się niemożliwe.